Om mig!

Jag som skriver är en 35 årig lärare som bor i Piteå med sambo och tvillingkillar. Här på bloggen skriver jag om det som faller mig in. Jag tycker om att läsa, främst deckare. Inredning, trädgårdspyssel och sport av alla de slag är några andra intressen. Skriv gärna en rad eller två så att jag ser att du har hälsat på!

söndag 14 november 2010

Svärmors limpa

Idag på eftermiddagen har jag bakat en limpa efter ett recept som jag fått av min svärmor. Här kommer det:

3 dl vetemjöl
3,5 dl rågmjöl
0,5 dl solroskärnor
1 tsk salt
1 tsk bakpulver
2 tsk bikarbonat
1 msk malda brödkryddor
1 dl lingonsylt
1 dl brödsirap
3 dl filmjölk

Rör ihop allt i en bunke. Pensla en brödform.

Lägg smeten i brödformen och grädda i nedre delen av ugnen i 150 grader ca 55 minuter.

Servera gärna med en god smakrik ost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar