Om mig!

Jag som skriver är en 35 årig lärare som bor i Piteå med sambo och tvillingkillar. Här på bloggen skriver jag om det som faller mig in. Jag tycker om att läsa, främst deckare. Inredning, trädgårdspyssel och sport av alla de slag är några andra intressen. Skriv gärna en rad eller två så att jag ser att du har hälsat på!

fredag 5 november 2010

Honungsrostade nötter

Det här receptet fick jag av en kollega och det har jag provat idag!

70 g sötmandel
70 g hasselnötter
70 g cashewnötter
3 tsk råsocker
1 tsk sambal oelek
1 tsk salt
1 msk vatten
1-2 tsk flytande honung

Blanda nötter och mandlar med råsocker, sambal, och vatten i en bunke. Rosta i ugnen. 225 grader i 10 minuter. Rör om då och då. (Använd långpanna med bakplåtspapper)
Ta ut nötterna och blanda med honung. Låt svalna.

Det går utmärkt att spara nötblandningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar